Ben jij een geboren organisator, kritisch denker en kwaliteitsbewaker met een hart voor samenwerking? Wil je graag tijdelijk meebouwen aan een sterke en toekomstgerichte werking van de algemene diensten in een dynamische organisatie?
Dan vervang jij binnenkort misschien wel onze collega
stafmedewerker algemene diensten die er voor een tijd tussenuit zal zijn.
Werken bij MKL
Jouw toekomstige collega’s zijn fier dat ze werken voor MKL!
Bij MKL zorgen we immers, allemaal samen, voor Meer Kwaliteit van Leven voor heel wat patiënten, bewoners en bezoekers. Dat doen we met meer dan 600 medewerkers verspreid over vier sites: Revalidatieziekenhuis RevArte te Edegem, Woonzorgcampus Hof ter Schelde te Antwerpen linkeroever, Woonzorgcentrum Hof ten Dorpe te Wommelgem en Woonzorgcentrum Hof Sint Jozef te Hoboken. Ook alle medewerkers van de algemene diensten vormen daarbij een essentiële schakel.
Onze bewoners en/of patiënten staan centraal en we doen ons uiterste best om hen de best mogelijke zorg aan te bieden.
Wat zal je doen als stafmedewerker algemene diensten?
De afdeling 'algemene diensten' (hoofdplaats Edegem) werkt overkoepelend voor de 4 vestigingen en bestaat uit: de technische dienst, informaticadienst, hoteldienst (keuken & schoonmaak), aankoop en bouw & verbouwingen.
Als stafmedewerker krijg jij een veelzijdige rol binnen deze afdeling. Je bouwt bruggen tussen, processen en kwaliteit. Je ondersteunt de dagelijkse werking én werkt actief mee aan duurzame verbeterprojecten. Jij bent de expert die vanuit een helikopterzciht mee waakt over de efficiëntie en kwaliteit binnen onze ondersteunende diensten.
De uitdagingen die jou te wachten staan?
Technisch en wettelijk toezicht
- Je volgt nauwgezet de wettelijke en preventieve controles op van toestellen en technische installaties.
- Je zorgt dat keuringen tijdig worden uitgevoerd en rapporteert afwijkingen of risico’s aan de directie.
- Je stemt af met leveranciers, aannemers of externe keuringsinstanties en bewaakt planning en kwaliteit.
Kwaliteitswerking versterken
- Samen met de directeur en leidinggevenden leg je kwaliteitsdoelstellingen vast voor de Algemene Diensten.
- Je werkt mee aan het ontwikkelen en implementeren van kwaliteitsprojecten, KPI’s en verbeteracties.
- Je begeleidt teams in het optimaliseren van werkprocessen en zorgt dat acties worden opgevolgd en geëvalueerd.
Projectcoördinatie
- Je werkt projectmatig aan diverse optimalisatiethema’s
- Je maakt een duidelijke projectplanning op, stemt af met interne en externe partners, en stuurt bij waar nodig.
- Je adviseert de directie over de haalbaarheid, noodzaak en meerwaarde van nieuwe voorstellen.
Samenwerking en overleg
- Je onderhoudt nauwe contacten met andere afdelingen en vertegenwoordigt de Algemene Diensten in overlegorganen en werkgroepen.
- Je ondersteunt dienstverantwoordelijken bij afwezigheid, en bent een aanspreekpunt voor interne medewerkers rond kwaliteit en procesvragen.
- Je vertaalt vragen of noden uit het werkveld naar concrete verbeteracties of voorstellen.
Signaalfunctie en beleidsadvies
- Je bewaakt verschillende dashboards (kwaliteit, strategie, planning) en signaleert proactief afwijkingen of risico’s.
- Je volgt relevante wet- en regelgeving op, onderzoekt innovaties en toetst deze aan de werking van de diensten.
- Je brengt adviezen uit over nieuwe procedures of instrumenten die bijdragen aan meer kwaliteit, efficiëntie en klantgerichtheid.
Is het iets voor jou?
Ben jij in het bezit van een wetenschappelijk-technische master ?
Of behaalde je een bachelor maar kunnen we je door de ervaring die je al opdeed als gelijkwaardig beschouwen?
Dan kom je alvast in aanmerking!
Blink jij uit in:
- integriteit, verantwoordelijkheid en nauwkeurigheid
- probleemoplossend vermogen en analyserend denken
- samenwerken en communiceren met verschillende stakeholders
- plannen en organiseren van projecten
- flexibel inspelen op veranderende situaties
verdere pluspunten waarop we hopen:
- Je hebt kennis van kwaliteitssystemen, technische installaties en onderhandelingstechnieken.
- Je kan werken met (specifieke) informaticatoepassingen.
- Je bent niet bang om KPI’s, processen of documenten onder de loep te nemen en te verbeteren.
- Je bent communicatief sterk en werkt graag met verschillende teams samen.
Check, check en check? Dan word jij misschien wel onze nieuwe collega.
MKL biedt jou als werknemer ook Meer Kwaliteit van Leven!
Ben je geïnteresseerd? Lees dan even wat wij als werkgever te bieden hebben naast een job waarbij je elke dag het verschil maakt voor anderen.
Een halftijds contract ter vervanging van een collega die zwanger is. De duur van het contract zou vermoedelijk van 8 september tot en met einde mei 2026 zijn.
Een correct verloning volgens IFIC loonschaal 14 en heel wat extra troeven… zo zijn er de gratis parking, de maaltijdcheques (7 euro), gratis soep en fruit, een interessant voordelenpakket, tussenkomst voor woon-werkverkeer, teambuilding en bijscholingsmogelijkheden…
Kortom een aangename werkplek met een open cultuur en volop mogelijkheden om je kennis te benutten en uit te breiden!
We vertellen je er graag meer over bij een eerste kennismaking!
Interesse?
Solliciteren kan tot en met 6 augustus door jouw CV en motivatie te bezorgen via onderstaande knop.
Pas na 6 augustus gaan we aan de slag met de selectie, dus eerder mag je geen bericht hieorver verwachten. Gesprekken zullen gepland worden in de week van 11 augustus.
Heb je eerst nog enkele vragen?
Neem dan contact op met één van onze collega's, zij beantwoorden met plezier je vragen!
- Johan D’Eer (Directeur Algemene Diensten MKL) 03 210 60 71 of Johan.deer@mkl.be
- Kirsten Van Eyck (HR-medewerker werving en selectie) 03 210 60 59 of personeelscontracten@mkl.be